.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جبهه «ناطق» پشت سر روحانی

«من جناح راست سنتي نيستم و اين مارك اشتباهي است كه در مورد من به كار گرفته شده است.» سه سال و نيم پس از اين جمله معروف اكبر ناطق نوري حالا خبرها حكايت از آن دارد كه او با چراغ سبز به برخي اصولگرايان به عرصه سياست بازگشته است.

روز گذشته خبرگزاري‌ها از تشكيل جبهه‌اي جديد به نام «اصولگرايان معتدل» در ميان جريان محافظه‌كار خبر دادند كه محوريت آن با ناطق نوري است. بر اساس اخبار اوليه، جبهه اصولگرايان معتدل قرار است در انتخابات پيش رو از رياست‌جمهوري مجدد حسن روحاني حمايت كند و شوراي عالي آن متشكل از ناطق نوري، سيدرضا اكرمي و كاظم جلالي است و هيات اجرايي اين جبهه نيز شامل مجموعه‌اي از اصولگرايان معتدل از جمله بهروز نعمتي، عباسپور تهراني، سيدشهاب‌الدين صدر و... است. همچنين گفته شد كه بهروز نعمتي، نماينده تهران در مجلس دبير اين تشكل نوظهور است.

با اين حال سيد رضا اكرمي كه از او به عنوان يكي از اعضاي شوراي عالي اين جبهه نام برده مي‌شود با انجام مصاحبه‌هاي مختلفي ابتدا نقش ناطق را نظارتي اعلام كرد و سپس عضويت او در اين جبهه را به كلي تكذيب كرد.

اكرمي ديروز به ميزان گفت: نقش آقاي ناطق نوري در گروه اصولگرايان معتدل، يك نقش هدايتي، حمايتي و نظارتي است و قطعا در روزهاي آتي جلسه‌اي ميان اعضاي اين گروه با وي برگزار مي‌شود و نقطه نظرات‌شان مورد استفاده قرار مي‌گيرد. عده‌اي از اصولگرايان مجلس چه نمايندگان فعلي و چه نمايندگان ادوار دور هم جمع شده‌اند و صرفا با هدف حمايت از حجت‌الاسلام روحاني در انتخابات پيش‌رو «جبهه اصولگرايان معتدل» را ايجاد كرده‌اند. قطعا اين گروه تشكيل شده، موسمي و فصلي است و با پايان انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم، ماموريت آن نيز پايان مي‌يابد. خبرگزاري اصولگراي تسنيم نيز در مصاحبه‌اي با اكرمي به نقل از او مدعي شد كه «شايعه حضور حجت‌الاسلام ناطق‌نوري در جبهه اصولگرايان معتدل كذب است.» اكرمي البته در سومين مصاحبه روز گذشته خود ناطق نوري را حامي و ناظر اين جبهه معرفي كرد.

اما بهروز نعمتي، دبير اين مجموعه در گفت‌وگو با «اعتماد» شكل‌گيري هرگونه جبهه، تشكل يا حزب جديدي را رد كرد و آنچه رسانه‌ها از آن به عنوان جبهه اصولگرايان معتدل ياد كرده‌اند را تنها يك ستاد انتخاباتي دانست.

نعمتي در اين گفت‌وگو اظهار كرد: در تشكلي كه دوستان اصولگراي ما تاسيس كردند (جمنا) همه طيف‌هاي اصولگرايي حضور نداشتند و پيش از ورود به انتخابات نيز راه‌اندازي يك ستاد انتخاباتي در حمايت از آقاي روحاني ميان برخي اصولگرايان مطرح شده بود.

وي افزود: دوستان يك مجموعه‌اي را به عنوان ستاد انتخاباتي تشكيل دادند من هم دبير آن هستم و از امروز (يكشنبه) كار ستاد شروع شده است. چيدمان استان‌ها را شروع كرده‌ايم و نام ستاد انتخاباتي‌مان هم «اصولگرايان معتدل حامي روحاني» است.

او در خصوص نقش حجت‌الاسلام ناطق نوري و علي لاريجاني در اين تشكيلات گفت: من در مورد حضور اين بزرگان اظهارنظري نمي‌كنم. آنها بزرگ من هستند و درست نيست من اظهارنظري داشته باشم. اگر خودشان تمايل داشته باشند صحبت مي‌كنند.

نعمتي همچنين درباره طيف‌ها و افرادي كه در اين ستاد حاضر خواهند بود، گفت: بسياري از عزيزان و طيف‌هاي گسترده‌اي از اصولگرايان اعلام آمادگي كرده‌اند تا در اين مجموعه فعاليت كنند.

دبير ستاد انتخابات اصولگرايان معتدل حامي روحاني در معرفي اين مجموعه گفت: مجموعه‌اي از اصولگرايان معتدل كه از تندروي و بگم بگم خسته شده‌اند با همكاري احزاب، برخي نمايندگان مجلس و افرادي با اسم و رسم مشخص اين ستاد را راه‌اندازي كرده‌اند.
نعمتي همچنين نخستين جلسه انتخاباتي اين ستاد را عصر امروز در محل ستاد اعلام كرد.

جبهه يا ستاد؟ چراغ سبز ناطق نوري
اصولگرايان در ادوار گذشته انتخابات نيز سابقه راه‌اندازي ستادهاي انتخاباتي را داشتند كه پس از برگزاري انتخابات، آن ستاد انتخاباتي تشكيل‌دهنده هسته اوليه يك تشكل سياسي شده بود. جمعيت آبادگران مهم‌ترين تشكلي بود كه پيش از انتخابات شوراي دوم شكل گرفت و پس از آن انتخابات نيز تبديل به تشكلي شد كه البته فروغ چنداني در عرصه سياست نداشت.

با اين حال به نظر مي‌رسد اين‌بار اصولگرايان معتدل با چراغ سبز ناطق نوري وارد كار انتخابات شده‌اند و قصد دارند پس از پايان انتخابات دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري تشكيلات جديدي را راه‌اندازي كنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.